LIVE!2024

LIVE!2024

Aan alle deelnemers van LIVE!2024: hartelijk dank voor uw komst! Wij kijken terug naar een mooie, leerzame en veelzijdige dag en verwelkomen u graag volgend jaar weer op LIVE!2025.

Wat is LIVE?

LIVE! draait om het zien, beleven en ervaren van  verschillende systemen en oplossingen voor de (semi) publieke sector. Verschillende leveranciers van  o.a. zaaksystemen, VTH-systemen, documentcreatietooling, digitale werkplekken en anonimiseringssoftware nemen hieraan deel en laten zien wat ze kunnen. Iedere leverancier geeft één of meerdere live demonstraties van het betreffende systeem en brengt u zo op de hoogte van de huidige status van hun product.

Daarnaast is er de mogelijkheid om in gesprek te gaan met  leveranciers en door middel van de zogeheten ‘knoppentafels’ zelf door de draaiende applicaties heen te klikken. Ook het ontmoeten van collega’s, met elkaar in gesprek gaan en kennis uitwisselen is een belangrijk onderdeel van LIVE!.

Kortom: LIVE! is een laagdrempelig event waar kennis delen en zelf ervaren centraal staat.

Deze leveranciers waren aanwezig op LIVE!2024:

Hieronder staan de leveranciers omschreven die dit jaar op LIVE!2024 aanwezig waren. Net zoals op andere jaren, hebben deze leveranciers één of meerdere LIVE demonstraties van hun applicaties, software of functionaliteiten laten zien. Bekijk hieronder het volledige programma en lees meer over de inhoud van de sessies!

Blok 1 / 09.30u - 10.30u

Dexter 11 - 19

Locatie: Dexter 11

Welke mogelijkheden biedt een PRE-DEPOT ? 

Het e-depot is inmiddels een bekend begrip maar steeds meer gemeenten gaan zelf aan de slag om hun kritische informatie veilig te stellen voordat overbrenging aan de orde is. Het betreft zowel het opschonen, verduurzamen en veiligstellen van informatie uit “oude” als actieve applicaties.

Wat is een pre-depot en wat zijn de mogelijkheden? Gemeente Voorne aan Zee is een fusie gemeenten van Brielle, Westvoorne en Hellevoetsluis en vertelt hoe zij het pre-depot inzetten in het fusie en consolidatieproces. 

Locatie: Dexter 12

Verhoog zelfredzaamheid door gebruikersondersteuning direct in het werkproces.

tts performance suite, een digitale adoptie oplossing – Overheidsorganisaties hebben te maken met implementaties en updates die elkaar in een rap tempo opvolgen en met snel en frequent veranderende wet en regelgeving, welke een hoge wendbaarheid van medewerkers vragen. Kijk bijvoorbeeld naar de omgevingswet, deze kent een grote impact op zowel digitaal als organisatorisch gebied.

Met tts performance suite bieden we uw medewerkers houvast door ze in iedere applicatie, contextgevoelig te ondersteunen. Hiermee bieden we op maat ondersteuning en hoeven uw medewerkers niet meer te zoeken in pagina’s instructiemateriaal of op het intranet. Door direct in het werkproces medewerkers te ondersteunen met eenvoudig te creëren stap-voor-stap instructies, documentatie en simulaties verhoogt u de zelfredzaamheid van medewerkers waar en wanneer dan ook.

Verlaag uw helpdesk-tickets en verhoog tevredenheid en kwaliteit met tts performance suite.

Benieuwd naar de praktijk en wat we voor uw organisatie zouden kunnen betekenen? Dan laten we het u graag zien!

In de demo
In de demo zullen we tts performance suite laten zien vanuit een gebruikersperspectief. De gebruiker ervaart hoe tts performance suite cross applicatie ondersteuning biedt met informatie die precies past bij de context van het werk. Daarnaast laten we ook zien hoe eenvoudig het is om instructiemateriaal te maken en te onderhouden. Knippen en plakken van schermen en ook filmpjes maken die die vervolgens bij elke wijziging tot ergernis opnieuw gemaakt moeten worden, behoort absoluut tot het verleden. We laten ook een preview zien van de manier waarop AI kan helpen bij de creatie van conten.

Locatie: Dexter 13

Binnen de overheid efficiënt data over en tussen ketens distribueren

Tijdens LIVE! 2023 heeft iedereen kunnen zien hoe, volgens Enable U, de toekomst eruit ging zien. De komst van HaalCentraal maakte het voor iedereen duidelijk dat er een strategische keuze gemaakt zou moeten worden over hoe om te gaan met gegevensdistributie. We lieten ook zien dat er de komende jaren sprake zal zijn van een hybride situatie met oude- en nieuwe protocollen waar we steeds meer gegevens uitwisselen tussen verschillende in- en externe applicaties. In de nabije toekomst gaan we (nog) meer gebruik maken van de cloud en zullen er nieuwe waardeketens ontstaan. En dat moet allemaal zo veilig mogelijk.  Er zullen strategische keuzes gemaakt moeten worden. Keuzes die een grote impact hebben op alles wat gemeenten met IT doen in de komende jaren.

Tijdens LIVE! 2024 zullen we onze ervaringen en successen van de afgelopen 12 maanden met jullie delen. Inmiddels zijn er al verschillende gemeenten die met onze oplossing werken en we zien dat er een scala aan nieuwe mogelijkheden ontstaat waarbij data steeds meer waarde toevoegen aan gemeentelijke processen. We zullen voorbeelden uit de praktijk laten zien en natuurlijk ook wijzen op de valkuilen en de moeilijke keuzes die gemaakt moeten worden. Kortom, een must voor iedereen die betrokken is bij alles wat met gemeentelijke data te maken geeft.

Locatie: Dexter 14

Demonstratie 1: Twee jaar grootschalige praktijkervaring met Common Ground
Ruim twee jaar geleden is de eerste van inmiddels meer dan 150 organisaties live gegaan met Rx.Mission. Een VTH-applicatie volledig gebaseerd op het vijf-lagen model van Common Ground en waarbij we de  ZaakGerichtWerken RegistratieComponenten, Fundament door ons genoemd, indien nodig meeleveren. Nieuwsgierig naar o.a. het dagelijks aantal te verwerken ZGW-Api calls, de ervaring van DataMask op het aansluiten op Fundament én onze ervaringen met het aansluiten op andere RC’s? Kom dan naar deze sessie.

Locatie: Dexter 15

Demonstratie 1: Hoe kom ik van mijn netwerkschijf af?

Netwerkschijven, we kennen ze allemaal wel. De X: drive waarin we als medewerkers van een organisatie de afgelopen jaren en nog steeds onze bestanden opslaan in een bepaalde mappenstructuur.

Voldoen aan compliance richtlijnen wordt steeds lastiger door de gigantische toename aan data en documenten. Wat gooi je weg? Wat schoon je op? Hoe migreer je effectief naar de cloud en tegen zo laag mogelijke kosten? Hoe houd je IT tevreden zorg je ervoor dat medewerkers weer kunnen vinden wat ze nodig hebben?

Een unieke maar bewezen aanpak hiervoor zal in deze presentatie en demonstratie worden besproken.

Locatie: Dexter 16

One Fox Keep: Veiligstellen Zakelijke e-mails via Capstone

Veel overheidsorganisaties worstelen nog met het veiligstellen van zakelijke e-mails volgens de Capstone methodiek. Zowel op organisatievlak als de juiste automatisering selecteren voor automatische e-mailarchivering die volledig rekening houdt met beleidsadvies én de bedrijfsregels die Capstone met zich mee brengt.

One Fox heeft diverse (rijks)overheidsorganisaties  geholpen met het implementeren van e-mailarchivering, volgens de Capstone methodiek, in hun organisatie en de automatisering die hierbij hoort: One Fox Keep.

E-mailarchivering

One Fox Keep is een oplossing voor het automatisch veiligstellen van zakelijke e-mails, die specifiek ontwikkeld is voor de Capstone methodiek. In deze sessie laten wij zien hoe u met One Fox Keep eenvoudig, snel én volledig kunt voldoen aan het veiligstellen van zakelijke e-mails volgens Capstone.

Keep stopt niet bij het veiligstellen, maar houdt rekening met het duurzaam toegankelijk houden van zakelijke e-mails. Bijvoorbeeld door het verrijken van veiliggestelde data, wat het terugvinden van e-mails eenvoudiger maakt. Het speciaal ontworpen dispositieproces houdt rekening met de Capstone-methodiek, best-practices én organisatieveranderingen gedurende de hele levenscyclus van zakelijke e-mails tot aan het vernietigen of overbrengen van deze overheidsinformatie. Kortom, als u zakelijke e-mails moet veiligstellen is dit een sessie die u niet wilt missen.

Vervolg: Social Media & Chat archivering

In één oplossing zakelijke e-mails, social media posts en chat berichten veiligstellen; dan is One Fox Keep de oplossing voor u. Wilt u hier meer over weten? Bezoek dan onze sessie om 13.00 uur, Dexter 16.

Locatie: Dexter 17

Demonstratie 1: Knoppentraining zaaksysteem (Van A > xxllnc Zaken)

Sluit aan bij onze knoppentraining en zie met eigen ogen hoe xxllnc Zaken (voorheen Zaaksysteem.nl) medewerkers ondersteunt om zaken op gebruiksvriendelijke wijze af te handelen, met behulp van o.a. sjablonen, regels en objecten.

Hierbij staat de medewerker centraal: geen ellenlange verplichte checklists, maar slimme begeleiding bij het doorlopen van processen.

Zet onze functionaliteiten voor duurzame archivering (NEN-ISO 16175, MDTO) en een scherpe visie op zaakgericht werken in om zaakafhandeling – van aanvraag tot archivering – te ondersteunen.

Locatie: Dexter 18

AI-functionaliteit toepassen in klantcommunicatie

Kom in contact met Postex tijdens deze informatieve sessie over digitale klantcommunicatie en kunstmatige intelligentie.

Postex biedt een communicatieplatform voor het geautomatiseerd versturen van berichten (Berichtenbox, MijnOmgeving, fysieke post) naar burgers en bedrijven. Deze communicatie kan nóg persoonlijker en beter door middel van generatieve, op maat gemaakte berichten.

Samen met gemeente Alkmaar verdiepen wij ons in een serie AI-functionaliteiten en bijbehorende voordelen voor de gemeenten en inwoners. Sluit aan bij de sessie van Postex en laat u informeren over de nieuwste ontwikkelingen binnen digitale communicatiediensten.  

Locatie: Dexter 19

Ontdek de elektronische handtekening van ValidSign!

Overheidsorganisaties gebruiken verschillende applicaties om hun werkprocessen te digitaliseren. Omdat het ondertekenen bij een groot aantal overheidsorganisaties nog steeds plaatsvindt met een “natte” handtekening is het zetten van die handtekening bij uitstek een actie die gedigitaliseerd kan worden. Met de elektronische handtekening van ValidSign kunnen werkprocessen waaronder besluitvorming, zaakafhandeling, het aannemen van personeel en inkoop nu volledig digitaal verlopen.

De elektronische handtekening van ValidSign is belangrijk voor overheidsinstellingen omdat het de efficiëntie van de werkprocessen verhoogt, de dienstverlening naar burgers en bedrijven verbetert, ondertekenaars meer flexibiliteit biedt, de integriteit van documenten waarborgt en kostenbesparingen mogelijk maakt.

Tijdens onze sessie om 9.30 uur nemen we je graag mee in de wereld van elektronisch ondertekenen. We laten in een demo de rijke functionaliteit en het gebruiksgemak van het ValidSign platform zien.

Dexter 21 - 30

Locatie: Dexter 21

SmartDocuments: Office365 en digitale toegankelijkheid

De Office365 Suite is inmiddels op bijna elke werkplek onmisbaar. Tijdens LIVE!2024 laten we in een demonstratie zien hoe de applicaties van Office365 hebben geïntegreerd in de software van SmartDocuments en hoe je met deze integraties aan de slag kunt gaan.

Tijdens deze demo laten we daarom ook zien hoe we binnen SmartDocuments zelf aan de slag zijn gegaan met digitale toegankelijkheid, zodat iedereen met onze applicatie aan de slag kan. 

Locatie: Dexter 22

Demonstratie 1: eData Zoeken combineren met de kracht van NLP en LLM

Snel en eenvoudig antwoorden zoeken en vinden voor complexe vraagstukken. Nieuwe technologieën zoals Chat GPT maken het mogelijk en worden onderdeel van ons dagelijkse leven.

eData biedt vergelijkbare manieren van werken door NLP (Natural Language Processing) en LLM (Large Language Model) te combineren met onze bestaande softwareoplossingen. Via een live klantcase laten we zien hoe onze nieuwe manier van zoeken van grote waarde is voor iedere organisatie. Daarbij is het mogelijk om vragen te stellen als “Welke bedrijven en instellingen waren betrokken bij de aanleg van de brug over de Vecht?” of “Welke informatie is er beschikbaar over kapvergunningen voor het Vondelpark?”.

Kom langs en ervaar hoe het nieuwe eData Zoeken jou razendsnel de juiste informatie toont.

Locatie: Dexter 23

Optimaliseer je digitale dienstverlening en interne bedrijfsvoering met Atabix Zaakgericht Werken

Tijdens de huidige digitale transformatie wordt er van overheden verwacht dat zij een digitaliseringsslag maken en tegelijkertijd hun (digitale) dienstverlening verbeteren. Dit is niet alleen een verwachting; dit is ook vastgelegd in wet- en regelgeving zoals de Wmebv, Woo, Wdo en de archiefwet en is verwerkt in richtlijnen en ontwikkelingen, zoals WCAG en Common Ground.

Om aan deze wet- en regelgeving en richtlijnen voor digitale dienstverlening te voldoen, is het van belang dat overheidsorganisaties hun zaken op orde hebben. Steeds meer organisaties stappen over op Zaakgericht Werken om dit te bereiken.

Met Zaakgericht Werken standaardiseer, structureer en optimaliseer je processen en verbeter je de informatiepositie van inwoners en ondernemers. Zo kom jij naast de burger te staan en transformeert jouw organisatie naar een responsieve overheid.

In onze demo’s om 9:30 en 13:00 laten wij je zien hoe je met de Atabix Zaakgericht Werken suite je digitale dienstverlening verbetert en eenvoudig voldoet aan actuele wet- en regelgeving. Onze gebruiksvriendelijke no-code oplossing bestaat uit verschillende SaaS-modules die samen, maar ook in combinatie met andere software kunnen worden gebruikt. Met Atabix Zaakgericht Werken ben je altijd in control als het gaat om inzicht in de actuele status van lopende zaken. Zo kun je tijdig bijsturen als zich knelpunten voordoen.

Zien we jou ook op 12 maart?

Locatie: Dexter 24

Demonstratie 1: Duik dieper in de succesverhalen van de Wet open overheidBij Visma Circle geloven wij in een maatschappij waarbij de overheid écht toegankelijk en transparant is. Wij nodigen je van harte uit voor een boeiende en interactieve sessie, waarin we niet alleen informeren over de Wet open overheid, maar ook onze bestaande oplossingen hiervoor presenteren. Samen met de gemeente Almere.Nieuwe wetten leiden tot nieuwe vragen. Wat moet je regelen en waaraan moet je denken vóórdat je informatie openbaar maakt? Hoe maak je dit zo gebruiksvriendelijk mogelijk voor jouw collega’s en zorg je ervoor dat belanghebbenden niet buiten de boot vallen? Sorteert dit voor op common ground? Wat héb je hier überhaupt allemaal aan?Om deze vragen te beantwoorden, hebben we Djuma OpenInfo. Via Djuma OpenInfo bieden we aan inwoners, ondernemers en andere belanghebbenden een intuïtieve zoekinterface (gebaseerd op Google) waarmee ze volledige tekst in alle openbare documenten kunnen doorzoeken. Een oplossing specifiek ontworpen voor de Wet open overheid, ontwikkeld in co-creatie met 10 gemeenten. Daarnaast helpen we samen met bestaande klanten Logius (voorheen KOOP) en BZK met de doorontwikkeling van een centrale landelijke zoekingang (Woo-index).  Dus twijfel niet en kom kennismaken! Ontdek samen met ons de mogelijkheden van moderne ontwikkelingen, nieuwe wetten en wat speelt rondom Common Ground. Schuif aan en ervaar hoe wij, als marktleider, jou begeleiden door de nieuwste trends en ontwikkelingen.

Locatie: Dexter 25

Heeft u eens interesse in een ander verhaal?

Heeft u eens interesse in een ander verhaal? Kom dan langs op onze presentatie over AXI’s visie op digitaal samenwerken met daarbij onze best practices bij een gevarieerd portfolio van klanten binnen de publieke sector in Nederland én België. 

Meer dan ooit stroomt informatie digitaal tussen de burger, de overheid en partners. Onze integrale visie op informatievoorziening, het wetgevend kader en de vertaling naar een Adaptive Case Management oplossing, kan organisaties ondersteunen bij deze uitdagingen. Anders dan ‘klassiek’ zaakgericht werken, werkt AXI op basis van de wereldstandaard CMMN en richten wij ons primair op ZBO’s, agentschappen, inspecties, organisaties met juridische processen en de Rijksoverheid.

Aan de hand van concrete demo’s tonen we hoe processen binnen 6 weken live kunnen gaan. En lichten we de nieuwe features voor 2023-2024 toe met o.a. casemining/ procesanalyse en ondersteuning voor een omnichannel dienstverlening

Locatie: Dexter 26

Het totaal vernieuwde iZaaksuite

De afgelopen twee jaar hebben we niet stil gezeten bij PinkRoccade. Na het vernieuwen van iKlantcontactcentrum zijn we meteen aan de slag gegaan met het vernieuwen van iZaakafhandeling. Nu de grote verbouwing bijna afgerond is, is er de mogelijkheid om op LIVE!2024 het totaal vernieuwde iZaakafhandeling in actie te zien.

We nemen je mee op reis, waar je als burger, behandelaar, klantcontactmedewerker en archiefmedewerker dwars door onze volledig modulaire oplossing heen gaat. iZaakafhandeling, iKlantcontactsysteem, iFormulieren én iArchief zijn volledig onafhankelijk en los van elkaar gebruiken.”

Locatie: Dexter 27

Demonstratie 1: Starten aan Common Ground
Olav Allema, Senior Business Consultant, Contezza

De kern van deze sessie is het praktische verhaal van Common Ground. Hoe kun je concreet starten en voortvarend stappen maken.

De onderwerpen die in deze interactieve sessie worden behandeld zijn onder meer:

  • Wat is er allemaal al?
  • Waar sta je als organisatie?
  • Welke hulp heb je nodig en van wie?
  • Organisaties die elkaar kunnen en willen helpen.
  • Hoe zit het met aanbesteden aangezien de rol van leveranciers veranderd

Uiteraard is er genoeg ruimte voor interactie, de insteek is dat we van elkaar leren en elkaar helpen!

Locatie: Dexter 28

Demonstratie 1: Voldoen aan de WMEBV met Open Formulieren en het Open Inwoner Portaal

Aan de hand van een demo van de producten Open Formulieren en het Open Inwoner Portaal, laten we zien hoe je eenvoudig aan de WMEBV (Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer) kan voldoen.

Al meer dan 30 overheidsorganisaties zijn overgestapt naar Open Formulieren: Dé moderne oplossing voor het maken van e-formulieren. Open Formulieren kan koppelen met nieuwe en oude standaarden en biedt ondersteuning aan o.a. DigiD, eHerkenning, eIDAS, Haal Centraal BRP, BAG, KvK, Suwinet, StUF-BG, StUF-ZDS, ZGW API’s… noem maar op.

Waar met Open Formulieren typisch zaken worden gestart, zijn de zaken inzichtelijk via het Open Inwoner Portaal: Dé mijn-omgeving, ook wel persoonlijke internet pagina genoemd, voor inwoners en bedrijven. Open Inwoner Portaal is gebaseerd op alle ontwikkelingen rondom het traject MijnZaken. Bekijk de voortgang van zaken, voeg documenten toe, voltooi openstaande taken, etc.

Blok 2 / 11.00u - 12.00u

Dexter 11 - 19

Locatie: Dexter 11

Zaakgericht werken bestaat inmiddels meer dan 10 jaar!

Corné Dekker stond aan de basis van het ZGW gedachtegoed in de Nederlandse Overheid.  Corné werkte eerst vanuit de overheid en later sloot hij zich aan bij Mozard. Inmiddels is het ondersteunen van processen met een zaakgerichte visie en een echt zaaksysteem op veel plaatsen gelukt! en nog steeds worden er  projecten voorbereid voor nieuwe zaaksysteem-aanbestedingen en implementaties. Sander Bosma helpt de OVER gemeenten om de dienstverlening te verbeteren met wellicht het enige echte zaaksysteem!

Tijdens de live-demonstratie gaan Corné en Sander in op de Wet open Overheid en de wijze waarop je dit proces optimaal digitaliseert en organiseert met de Mozard Suite. Welke functionaliteiten zijn cruciaal en hoe kunnen organisaties die voor Mozard kiezen dit optimaal toepassen en succesvol laten landen met de Mozard Suite?

Corné en Sander laten tijdens de demonstratie zien welke innovatieve functies recent zijn toegevoegd aan de Mozard Suite. Zoals de persoonlijke dashboards, de widgets en de vergaande integratie met Microsoft Teams. Uiteraard wordt ook de koppeling met de WOO-index gepresenteerd en laten we zien hoe je documenten vanuit Mozard kunt anonimiseren en eenvoudig in grote hoeveelheden beveiligd kunt versturen. Natuurlijk komt ook het archiveren van de WOO-dossiers en de teams-chats aan de bod.

Tijdens de sessie is er volop ruimte om met Corné Dekker ervaringen uit te wisselen!

Locatie: Dexter 12

Verhoog zelfredzaamheid door gebruikersondersteuning direct in het werkproces.

tts performance suite, een digitale adoptie oplossing – Overheidsorganisaties hebben te maken met implementaties en updates die elkaar in een rap tempo opvolgen en met snel en frequent veranderende wet en regelgeving, welke een hoge wendbaarheid van medewerkers vragen. Kijk bijvoorbeeld naar de omgevingswet, deze kent een grote impact op zowel digitaal als organisatorisch gebied.

Met tts performance suite bieden we uw medewerkers houvast door ze in iedere applicatie, contextgevoelig te ondersteunen. Hiermee bieden we op maat ondersteuning en hoeven uw medewerkers niet meer te zoeken in pagina’s instructiemateriaal of op het intranet. Door direct in het werkproces medewerkers te ondersteunen met eenvoudig te creëren stap-voor-stap instructies, documentatie en simulaties verhoogt u de zelfredzaamheid van medewerkers waar en wanneer dan ook.

Verlaag uw helpdesk-tickets en verhoog tevredenheid en kwaliteit met tts performance suite.

Benieuwd naar de praktijk en wat we voor uw organisatie zouden kunnen betekenen? Dan laten we het u graag zien!

In de demo
In de demo zullen we tts performance suite laten zien vanuit een gebruikersperspectief. De gebruiker ervaart hoe tts performance suite cross applicatie ondersteuning biedt met informatie die precies past bij de context van het werk. Daarnaast laten we ook zien hoe eenvoudig het is om instructiemateriaal te maken en te onderhouden. Knippen en plakken van schermen en ook filmpjes maken die die vervolgens bij elke wijziging tot ergernis opnieuw gemaakt moeten worden, behoort absoluut tot het verleden. We laten ook een preview zien van de manier waarop AI kan helpen bij de creatie van conten.

Locatie: Dexter 13

Complexe bedrijfsprocessen: laat GenAI voor je werken!

Uw organisatie werkt al digitaal en alle collega’s hebben de beschikking over meerdere applicaties om hun taken uit te voeren. De werkprocessen binnen deze applicaties zijn over het algemeen duidelijk, maar er ontstaan uitdagingen als bij de uitvoering of besluitvorming meerdere systemen en belanghebbenden betrokken zijn. Hoe kunt u de verschillende taken en samenwerkingen stroomlijnen en de gewenste kwaliteit in de dienstverlening behalen?

Bij BMconsultants zijn we toegewijd aan het opbouwen van sterke partnerschappen met onze klanten en op Live!2024 laten we graag zien hoe we samen kunnen werken aan het realiseren van uw bedrijfsdoelen. Met onze innovatieve oplossingen voor procesautomatisering en documentautomatisering, helpen we organisaties slimmer om te gaan met documentgerelateerde taken. Maak daarbij gebruik van binnen de software aanwezige GenAI toepassingen om zelf makkelijk processen in te richten en informatie te duiden door deze te classificeren, extraheren of samen te vatten.

Tijdens onze live demonstratie tonen we hoe onze software met hulp van GenAI niet alleen documenten vastlegt en verwerkt, maar ook processen orkestreert en stroomlijnt, waardoor efficiëntie en productiviteit worden verhoogd.

Benieuwd hoe ook uw organisatie nog vlotter en beter kan omgaan met complexe bedrijfsprocessen? Wees welkom! 

Locatie: Dexter 14

Demonstratie 2: Publiceren en archiveren ten behoeve van de WOO?

De WOO vereist niet alleen functionaliteiten om te kunnen publiceren maar creëert ook een archiefvraagstuk. Samen met de Woo-coördinatoren binnen onze klantengroep ontwikkelt DiVault een Woo-portaal.

Dit portaal sluit aan op de Woo-index en binnen dit portaal worden niet alleen de verzoeken/ gevraagde informatie makkelijk toegankelijk gemaakt maar is ook duurzame bewaring via het pre-depot geborgd en is de eventuele vernietiging van informatie-objecten op de gestelde termijn mogelijk.

Welke afwegingen wij samen met klanten hebben gemaakt en welke oplossing dit geeft, presenteren en demonstreren wij in een korte sessie.

Locatie: Dexter 15

Anonimiseren + Publiceren = Efficiëntie. 

We zijn best trots om tijdens LIVE! 2024 (specifiek in deze lezing) een nieuwe DataMask functionaliteit te onthullen. Niet alleen is het vanaf nu mogelijk om vanuit DataMask te gaan publiceren, maar door de combinatie met onze applicatie stellen we uw organisatie ook in staat om oneindig veel dubbel werk te elimineren! Door het slim publiceren te integreren met anonimiseren, openen we een nieuwe wereld van efficiënte openbaarmaking. Neem deel aan onze sessie en u ontdekt vandaag de mogelijkheden.

Locatie: Dexter 16

NotuBiz

Bij NotuBiz helpen we het besluitvormingsproces te stroomlijnen, van het eerste initiatief tot het definitieve besluit. Stel je voor: één geïntegreerde oplossing voor ambtenaren, het secretariaat, burgemeester en wethouders, de griffie, raadsleden én inwoners. Zodat alles werkt als één geheel, transparant en gemakkelijk. Met een druk op de knop vind je wat je nodig hebt. Op deze manier maken we de politiek toegankelijker en transparanter en bouwen we samen aan de toekomst van de lokale democratie.

Locatie: Dexter 17

Demonstratie 1: Aanleveren aan het e-depot: Van frustratie naar soepele pre-ingest met Bitstop

Sta jij voor de uitdaging om digitaal archief over te brengen naar het e-depot? Ontdek tijdens deze boeiende break-outsessie hoe je ervoor zorgt dat bestanden en metadata in ‘goede, geordende en toegankelijke staat’ in het e-depot komen! Toine ter Berg (Applicatiespecialist en Gegevensbeheerder) en Esther Monteiro Snepvangers (Projectleider e-depot) van Erfgoed Leiden en Omstreken laten jou aan de hand van praktijkvoorbeelden alles zien over de werkzaamheden tijdens de (voorheen frustrerende!) pre-ingestfase en het gemak van Bitstop. Kom om 11.00 uur naar zaal 17.

Voeg deze sessie toe aan je congresprogramma en optimaliseer jouw archiefautomatisering met Bitstop!

Locatie: Dexter 18

Een bijdrage leveren aan een optimaal VTH-proces van onze klanten: daar werken wij bij Stadsbeheer elke dag aan

“Een bijdrage leveren aan een optimaal VTH-proces van onze klanten: daar werken wij bij Stadsbeheer elke dag aan. Dit doen we met onze intuïtieve en modulaire applicatie LEEF.

LEEF is dé oplossing voor het gehele traject van vergunningverlening, toezicht en handhaving binnen gemeenten, omgevings- en overheidsdiensten.
Daarnaast werken wij intensief samen met onze klanten, om hun behoeften voor een VTH-applicatie helder te krijgen. Om deze vervolgens te vertalen naar LEEF en optimaal in te passen in hun VTH-proces.

Dankzij de juiste input van onze klanten, onze specialistische kennis, motivatie en flexibiliteit, zorgen wij voor het effectiever en efficiënter maken van hun VTH-proces.”

Locatie: Dexter 19

Demonstratie 2: Zaakgerichte VTH met xxllnc Zaken 

Lopen er binnen jouw organisatie (in meer of mindere mate) processen over de leefomgeving?

xxllnc Zaken (voorheen Zaaksysteem.nl) is met de nieuwste geo- en objectfunctionaliteiten ingericht voor de ondersteuning van (VTH-)processen voor o.a. waterschappen, provincies, omgevingsdiensten, veiligheidsregio’s en gemeenten.

Werk zaakgericht én locatiegericht tegelijk. Maak gebruik van slimme samenwerkingsmogelijkheden voor gebruiksvriendelijke samenwerking met interne en externe collega’s, waardoor jouw organisatie optimaal aansluit op de Omgevingswet. Alle voordelen van zaakgericht werken met de meest moderne VTH-functionaliteiten: het beste van twee werelden komt samen in xxllnc Zaken.

Dexter 21 - 30

Locatie: Dexter 21

Van lappendeken naar vak-applicatie Ondersteun besluitvorming van idee tot e-depot

Hoe vereenvoudig je het applicatielandschap rond besluitvorming? En kun je daarbij de kwaliteit van de besluitvorming verhogen en de kosten verlagen? Belanghebbenden beter betrekken, beter samenwerken in een omgeving én de stukkenstroom optimaliseren?

In deze workshop maak je kennis met de kracht van Parlaeus. Dé totaaloplossing voor ondersteuning van besluitvorming. Van idee tot e-depot. Kwaliteit verbeteren, kosten verlagen. Ontdek hoe dat er uit ziet.

Locatie: Dexter 22

Demonstratie 2: eData Woo-straat

De eData Woo-straat biedt organisaties volledige ondersteuning om te voldoen aan wet- en regelgeving zoals de Wet Open Overheid (Woo) en de Wet elektronische publicaties (Wep).

Tijdens deze sessie laten wij zien hoe je eenvoudig en snel bestanden/documenten kunt:

  • zoeken, vinden en verzamelen in bronsystemen,
  • anonimiseren (gekoppeld met onder andere zaaksystemen) en
  • publiceren/openbaar maken (inclusief DROP, de Woo-index en het eDataloket).

Alle openbaar gemaakte documenten zijn snel en goed te vinden voor alle geïnteresseerden. Hiervoor hebben wij slimme technieken zoals Natural Language Processing en Large Language Model toegepast, waardoor er vragen kunnen worden gesteld in plaats van alleen kunnen zoeken op kernwoorden.

Locatie: Dexter 23

Visie op contentgeneratie

Consumenten zijn mobiel en zijn gewend content tot zich te nemen op het moment dat het hen uitkomt, via het device van hun keuze en in het format dat ze het fijnst vinden. Dat betekent dat content vloeibaar is geworden. Van de zender van de content vraagt dit grote flexibiliteit en aanpassingsvermogen.

Met contentgeneratie via xential zetten we je alvast op voorsprong in deze ontwikkeling. We vertellen je graag hoe we dit voor ons zien!

Locatie: Dexter 24

Demonstratie 2: Digitale dienstverlening, van aanvraag tot archief!Het grootste zaaksysteem van Nederland word je niet zomaar! Daarvoor heb je niet alleen een prachtige applicatie nodig, maar ook implementaties om door een ringetje te halen.
Een cruciale rol in dit proces wordt vervuld door goede informatievoorziening. In deze sessie laten we je zien hoe wij dagelijks concrete hulp bieden aan 100 organisaties met ons Djuma Zaaksysteem, Klantcontactsysteem en Klantportaal. Tegelijkertijd gaan we dieper in op de omnichannel mogelijkheden en het Common Ground gedachtegoed.
Daarnaast behandelen we recente vraagstukken op het gebied van wet- en regelgeving , zoals de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer en de uit Europa afkomstige Single Digital Gateway.
Kortom, een zeer complete sessie van experts die je niet wil missen. Twijfel niet en schuif gezellig aan!

Locatie: Dexter 25

Demonstratie 2: Rx.Open nu beschikbaar. Alles wat u nodig heeft voor de Woo!

De Wet open overheid (Woo) is sinds 2022 van kracht. Steeds meer organisaties beseffen dat slimme software nodig is om de Woo-processen effectief te ondersteunen. De oplossing Rx.Open is een volledige Woo-voorziening die uw gehele organisatie ondersteunt. Van zowel passief openbaar maken van Woo-Verzoeken als actieve openbaarmaking. Ondersteunt met het écht vinden van informatie op het meegeleverde Woo-zoekportaal inclusief de geautomatiseerde koppeling met de Woo-Index. Nieuwsgierig? Kom naar onze sessie. 

Locatie: Dexter 26

Van brief tot overbrengen, uw archief op orde!

Als overheid willen we dat klantinteractie plaats kan vinden via meerdere kanalen (onmichannel). Hierbij moet het mogelijk zijn om informatie uit meerdere kanalen te ontvangen, te archiveren en te ontsluiten naar procesapplicaties en/of zaaksystemen voor behandeling.

Alle informatie moet beschikbaar, vindbaar, leesbaar, interpreteerbaar, betrouwbaar en toekomstbestendig gehouden worden, kortom: Duurzaam Toegankelijk. Waarbij de informatie na verloop van tijd vernietigd wordt of overgedragen wordt naar een e-depot.

Als u wilt zien hoe we dit doen voor meer dan 60 lokale overheden dan nodigen we u graag uit bij onze demo om 11:00 in Dexter 26. 

Locatie: Dexter 27

Demonstratie 2: Common Ground-ontwikkelingen Gemeente Amsterdam
Annika van der Zon, Business Solution Analyst Gemeente Amsterdam

Dit is een sessie over de Common Ground-ontwikkelingen bij Gemeente Amsterdam. Annika zal tijdens deze sessie het toekomstidee van de gemeente delen.
Tijdens de presentatie wordt ingegaan op onder meer:

  • Besluitvorming rondom (hybride vorm) Common Ground.
  • Hoe is met gestart?
  • Waar staat men nu?
  • Gefaseerde live gang en de voordelen/nadelen daarvan
  • Wanneer kies je wel en wanneer kies je niet voor Common Ground
  • Risico’s om rekening mee te houden

Uiteraard is er genoeg ruimte voor interactie, de insteek is dat we van elkaar leren en elkaar helpen!

Locatie: Dexter 28

Demonstratie 2: Use case: Mijn Groningen op het Open Inwoner Portaal

Gemeente Groningen ging halverwege 2023 live met Mijn Groningen, dat onder de motorkap het Open Inwoner Portaal draait.

In deze sessie laten we zien hoe de gemeente Groningen is overgegaan naar het Open Inwoner Portaal, welke koppelingen er zijn gemaakt, en welke functionaliteiten ze nu gebruiken en welke er nog ontwikkeld worden.

De webapplicatie is recent her-ontworpen met een overheid brede identiteit in het achterhoofd die tevens voldoet aan alle moderne toegankelijkheidseisen. Het Open Inwoner Portaal biedt o.a. een persoonlijke internet pagina voor inwoners en bedrijven, en biedt volledige MijnZaken-functionaliteit die de landelijke ontwikkelingen volgt.

Alle functionaliteiten tezamen maken het Open Inwoner Portaal de toegangspoort tot het gemeentelijke dienstverleningsplatform.

Locatie: dexter 30

Zaakgerichte AI. Onegov maakt het mogelijk.

Ook benieuwd naar hoe je AI kunt toepassen binnen zaakgericht werken? In deze sessie laten we je verschillende AI toepassingen zien binnen het Onegov 365 Zaaksysteem.

We tonen hierbij hoe Microsoft Copilot en SharePoint Premium binnen Onegov zijn geïntegreerd en hoe deze AI toepassingen veel voordelen kunnen bieden in de dagelijkse werkzaamheden.

Blok 3 / 13.00u - 14.00u

Dexter 11 - 19

Locatie: Dexter 11

Digitaal ondertekenen voor publieke organisaties

U wilt als publieke organisatie uw processen efficiënter maken door documenten digitaal te gaan ondertekenen. Het platform van ZYNYO wordt al jaren met grote tevredenheid gebruikt door diverse gemeenten omdat het alle typen documenten en ondertekenprocessen faciliteert. Via het ZYNYO-platform kunnen ondertekenverzoeken met de hoogste mate van vertrouwen en rechtszekerheid worden afgehandeld.

Tijdens de presentatie die wij verzorgen tijdens het LIVE! 2024-event staan we stil bij de rechtszekerheid van digitaal ondertekenen, jurisprudentie en de (technische) ontwikkelingen. Tevens laten wij middels een demo zien hoe het proces van digitaal ondertekenen verloopt en welke functionaliteiten onze applicatie ondersteunen die onder andere specifiek gewenst zijn bij publieke organisaties. We doen dit aan de hand van enkele praktijkvoorbeelden van werkprocessen die voorkomen binnen gemeentelijke organisaties.

Locatie: Dexter 12

Optimaliseer je digitale dienstverlening en interne bedrijfsvoering met Atabix Zaakgericht Werken

Tijdens de huidige digitale transformatie wordt er van overheden verwacht dat zij een digitaliseringsslag maken en tegelijkertijd hun (digitale) dienstverlening verbeteren. Dit is niet alleen een verwachting; dit is ook vastgelegd in wet- en regelgeving zoals de Wmebv, Woo, Wdo en de archiefwet en is verwerkt in richtlijnen en ontwikkelingen, zoals WCAG en Common Ground.

Om aan deze wet- en regelgeving en richtlijnen voor digitale dienstverlening te voldoen, is het van belang dat overheidsorganisaties hun zaken op orde hebben. Steeds meer organisaties stappen over op Zaakgericht Werken om dit te bereiken.

Met Zaakgericht Werken standaardiseer, structureer en optimaliseer je processen en verbeter je de informatiepositie van inwoners en ondernemers. Zo kom jij naast de burger te staan en transformeert jouw organisatie naar een responsieve overheid.

In onze demo’s om 9:30 en 13:00 laten wij je zien hoe je met de Atabix Zaakgericht Werken suite je digitale dienstverlening verbetert en eenvoudig voldoet aan actuele wet- en regelgeving. Onze gebruiksvriendelijke no-code oplossing bestaat uit verschillende SaaS-modules die samen, maar ook in combinatie met andere software kunnen worden gebruikt. Met Atabix Zaakgericht Werken ben je altijd in control als het gaat om inzicht in de actuele status van lopende zaken. Zo kun je tijdig bijsturen als zich knelpunten voordoen.

Zien we jou ook op 12 maart?

Locatie: Dexter 13

Binnen de overheid efficiënt data over en tussen ketens distribueren

Tijdens LIVE! 2023 heeft iedereen kunnen zien hoe, volgens Enable U, de toekomst eruit ging zien. De komst van HaalCentraal maakte het voor iedereen duidelijk dat er een strategische keuze gemaakt zou moeten worden over hoe om te gaan met gegevensdistributie. We lieten ook zien dat er de komende jaren sprake zal zijn van een hybride situatie met oude- en nieuwe protocollen waar we steeds meer gegevens uitwisselen tussen verschillende in- en externe applicaties. In de nabije toekomst gaan we (nog) meer gebruik maken van de cloud en zullen er nieuwe waardeketens ontstaan. En dat moet allemaal zo veilig mogelijk.  Er zullen strategische keuzes gemaakt moeten worden. Keuzes die een grote impact hebben op alles wat gemeenten met IT doen in de komende jaren.

Tijdens LIVE! 2024 zullen we onze ervaringen en successen van de afgelopen 12 maanden met jullie delen. Inmiddels zijn er al verschillende gemeenten die met onze oplossing werken en we zien dat er een scala aan nieuwe mogelijkheden ontstaat waarbij data steeds meer waarde toevoegen aan gemeentelijke processen. We zullen voorbeelden uit de praktijk laten zien en natuurlijk ook wijzen op de valkuilen en de moeilijke keuzes die gemaakt moeten worden. Kortom, een must voor iedereen die betrokken is bij alles wat met gemeentelijke data te maken geeft.

Locatie: Dexter 14

Office Automate: innovatieve documentgenerator voor een slimme overheid

Office Automate is een no-code documentgenerator die volledig web-based perfect opgemaakte documenten, e-mails en website inhoud genereert.

Standaard bieden we: privacy-vriendelijk publiceren, een open API, diverse integraties zoals StUF en Microsoft 365, meertaligheid in documenten en GUI, wysiwyg beheer met drag and drop, perfecte preview en optimaal lifecycle beheer. Office Automate staat garant voor kwaliteit, betrouwbaarheid, gebruiksvriendelijkheid en een soepele implementatie.

Bezoek onze stand en ontdek hoe Office Automate de digitale documentprocessen van elke overheidsinstantie makkelijk maakt op een kosten- en tijdbesparende manier.

Locatie: Dexter 15

Hoe start ik met Common Ground?

Benieuwd naar de mogelijkheden om jouw gemeente verder te brengen met Common Ground? WeAreFrank! nodigt je van harte uit om deel te nemen aan een boeiende en interactieve sessie: “Hoe start ik met Common Ground?”
 
Tijdens deze demonstratie delen we niet alleen onze visie, maar nemen we je ook mee in de praktijk. Ontdek hoe we gemeenten zoals Utrecht, Den Haag en Sittard-Geleen begeleiden tijdens deze essentiële transitie. We delen concrete praktijkvoorbeelden, benadrukken belangrijke aandachtspunten, en bieden inzicht in de valkuilen en keuzes die op je pad kunnen komen. 
 
Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere:
  • Hoe begin ik met common ground – Wat is mijn transitiestrategie?
  • Hoe draai ik het bestaande (ZDS) naast het nieuwe (ZGW)?
  • Wat kan ik al met Common Ground?
    • Alles wat je gewend bent, en meer!
    • Data gedreven werken, data bij de bron, datavirtualisatie.
    • Basisregistraties bevragen als BRP en Digikoppeling via HaalCentraal en de Frank!Gateway.
    • Aan de slag met FSC!
    • Je bestaande closed-source ZDS ESB & Gateway vervangen door moderne, open source, common ground componenten!
Dit is dé gelegenheid om waardevolle inzichten te verkrijgen van experts en te leren van concrete praktijkvoorbeelden. Mis deze kans niet om jouw gemeente klaar te stomen voor een innovatieve toekomst met Common Ground! Tot straks en zet de eerste stap richting een succesvolle gemeentelijke transformatie!

Locatie: Dexter 16

One Fox Keep: Social Media, Berichtenapps én Microsoft Teams chats veiligstellen

De overheid is bezig om overheidscommunicatie veilig te stellen om te voldoen aan de archiefwet en beschikbaar te maken voor Woo- of informatieverzoeken. Denk hierbij aan e-mailverkeer, social media posts én berichtenverkeer vanuit mobiele apps & Microsoft Teams. Voor al deze zaken is (of wordt) adviesbeleid opgesteld vanuit de overheid.

Wij laten zien hoe u met één oplossing, One Fox Keep al deze vormen van overheidscommunicatie kunt veiligstellen en voldoen aan archiefwet, AVG en voorbereid bent op Woo-verzoeken.

Social Media Archivering

In deze sessie laten wij u zien hoe u eenvoudig social media berichten én reacties kunt veiligstellen vanuit bijv. LinkedIn, X (Twitter), Facebook en Instagram. Voor eenzijdige en tweezijdige communicatie vanuit organisatie & privé overheidsaccounts.

Chat Archivering

Tevens vertellen wij hoe u met One Fox Keep ook mobiele berichtenapps (o.a. SMS, iMessage, Whatsapp en Signal) en Microsoft Teams berichten kunt veiligstellen. Wij nemen u mee in de huidige overwegingen en mogelijkheden rondom het veiligstellen van berichtenverkeer en laten zien hoe u met One Fox Keep voorbereid bent op het aanstaande beleidsadvies.

Wilt u ook meer weten over het veiligstellen van zakelijke e-mails volgens de Capstone methodiek? Bezoek dan onze sessie om 9.30 uur, Dexter 16.

Locatie: Dexter 17

Demonstratie 2: “Optimaliseer jouw digitale archiefprocessen met Bitstop”

Laat je inspireren door de praktijkervaringen van Bitstop. Ontdek hoe Bitstop de digitale archiefprocessen van Tresoar en de Friese gemeenten heeft versterkt. Tjalda Postma (Adviseur Digitale Informatievoorziening) en Jelle de Jong (Functioneel Beheerder) van Tresoar laten zien hoe zij Bitstop in de praktijk toepassen in het pre-ingestproces. Deze sessie biedt waardevolle inzichten voor IT- en informatieprofessionals die de archiefautomatisering willen optimaliseren. Mis deze kans niet om de impact van Bitstop te begrijpen. Tot ziens in zaal 17!

Mis het niet! Voeg deze sessie toe aan je congresprogramma en maak kennis met de toekomst van digitale archivering.

Locatie: Dexter 18

AI-functionaliteit toepassen in klantcommunicatie

Kom in contact met Postex tijdens deze informatieve sessie over digitale klantcommunicatie en kunstmatige intelligentie.

Postex biedt een communicatieplatform voor het geautomatiseerd versturen van berichten (Berichtenbox, MijnOmgeving, fysieke post) naar burgers en bedrijven. Deze communicatie kan nóg persoonlijker en beter door middel van generatieve, op maat gemaakte berichten.

Samen met een klant, verdiepen wij ons in een serie AI-functionaliteiten en bijbehorende voordelen voor de gemeenten en inwoners. Sluit aan bij de sessie van Postex en laat u informeren over de nieuwste ontwikkelingen binnen digitale communicatiediensten.  

Locatie: Dexter 19

Demonstratie 3: Meegaan met nieuwe wetgeving en ontwikkelingen: Partnerschap & community

Hoe zorgen we ervoor dat onze klanten voorbereid zijn op nieuwe wetgevingen (zoals de WMEBV en Wet Open Overheid) en voorop lopen in de transitie naar Common Ground?

Samen met de gemeente Gouda lichten we in deze sessie toe hoe we het partnerschap met klanten concreet maken in een open source community model. Zo hebben we gezamenlijk de WOO-index ontwikkeld. Of neem de koppeling tussen OpenPDD (de MijnOmgeving van het Open Webconcept) en xxllnc Zaken: een concrete stap in de Common Ground-transitie.

Samen met onze betrokken klantencommunity zorgen we dat zij voorlopen op de nieuwste ontwikkelingen! 

 

Dexter 21 - 30

Locatie: Dexter 21

In2Data

Stipter In2Data biedt een datagedreven oplossing voor gemeenten, regio’s en zorgaanbieders in het sociaal domein. De business intelligence-oplossing stelt gemeenten in staat om op basis van actuele informatie beslissingen te nemen, met dashboards per gebruikersgroep en waardevolle inzichten voor regiosamenwerking en zorgaanbieders.

Het platform ondersteunt beleidsmakers bij het creëren van voorspellende prognosemodellen en biedt effectief contract- en leveranciersmanagement met visuele prestatiebeoordeling en benchmarking. Dankzij beveiligde API-koppelingen blijft de data altijd actueel, maximaal 24 uur oud.

Stipter In2Data is uniek in zijn onafhankelijke inzetbaarheid en maakt gebruik van Microsoft Power BI voor gebruiksvriendelijke dashboards. Een snelle implementatie met direct bruikbare rapportages voor beleid, contractmanagement en gemeenteraad wordt gegarandeerd, waardoor organisaties altijd in controle zijn over de meest actuele informatie.

Locatie: Dexter 22

Van in-huis zoeken en vinden, naar vragen en een antwoord krijgen.

ChatGPT (of vergelijkbare toepassingen) hebben een revolutie teweeggebracht in 2023. We kunnen nu een vraag stellen in onze eigen natuurlijke taal en ook in natuurlijke taal een antwoord krijgen. Dus niet meer zoeken naar documenten op basis van zoekwoorden die in de tekst voorkomen.

Alleen hoe gebruiken we nu onze eigen interne documenten (bijvoorbeeld van de netwerkschijf, uit het DMS of uit SharePoint) om een vergelijkbare toepassing mee te maken. Een toepassing met betrouwbare resultaten, niet te duur en ook gewoon in-huis, dus veilig. Daar gaan we in deze presentatie niet alleen een antwoord op geven, maar we gaan het ook laten zien.

Locatie: Dexter 23

Zaakgerichte AI. Onegov maakt het mogelijk.

Ook benieuwd naar hoe je AI kunt toepassen binnen zaakgericht werken? In deze sessie laten we je verschillende AI toepassingen zien binnen het Onegov 365 Zaaksysteem.

We tonen hierbij hoe Microsoft Copilot en SharePoint Premium binnen Onegov zijn geïntegreerd en hoe deze AI toepassingen veel voordelen kunnen bieden in de dagelijkse werkzaamheden. 

Locatie: Dexter 24

MY-LEX

Het beschikbaar maken, houden en aanpassen van alle relevante informatie, dat is wat wij doen.

Met onze uitgebreide set connectoren maken we alle gewenste bronsystemen gelijktijdig doorzoekbaar. Dit geldt ook voor (oude) informatie uit (legacy) systemen, inclusief volledig archiefbeheer.

Daarnaast bieden we databeheerders uitgebreide middelen om de datakwaliteit te verbeteren en uitgebreide selecties te maken voor verschillende doeleinden, waaronder de Woo als voornaamste. Dossieropbouw, anonimiseren, controleren, publiceren/delen en beheren.

Wij tonen graag hoe de MY-LEX Suite® voor uw organisatie ingezet kan worden.

Locatie: Dexter 25

Heeft u eens interesse in een ander verhaal?

Heeft u eens interesse in een ander verhaal? Kom dan langs op onze presentatie over AXI’s visie op digitaal samenwerken met daarbij onze best practices bij een gevarieerd portfolio van klanten binnen de publieke sector in Nederland én België. 

Meer dan ooit stroomt informatie digitaal tussen de burger, de overheid en partners. Onze integrale visie op informatievoorziening, het wetgevend kader en de vertaling naar een Adaptive Case Management oplossing, kan organisaties ondersteunen bij deze uitdagingen. Anders dan ‘klassiek’ zaakgericht werken, werkt AXI op basis van de wereldstandaard CMMN en richten wij ons primair op ZBO’s, agentschappen, inspecties, organisaties met juridische processen en de Rijksoverheid.

Aan de hand van concrete demo’s tonen we hoe processen binnen 6 weken live kunnen gaan. En lichten we de nieuwe features voor 2023-2024 toe met o.a. casemining/ procesanalyse en ondersteuning voor een omnichannel dienstverlening.

Locatie: Dexter 26

Het totaal vernieuwde iZaaksuite

De afgelopen twee jaar hebben we niet stil gezeten bij PinkRoccade. Na het vernieuwen van iKlantcontactcentrum zijn we meteen aan de slag gegaan met het vernieuwen van iZaakafhandeling. Nu de grote verbouwing bijna afgerond is, is er de mogelijkheid om op LIVE!2024 het totaal vernieuwde iZaakafhandeling in actie te zien.

We nemen je mee op reis, waar je als burger, behandelaar, klantcontactmedewerker en archiefmedewerker dwars door onze volledig modulaire oplossing heen gaat. iZaakafhandeling, iKlantcontactsysteem, iFormulieren én iArchief zijn volledig onafhankelijk en los van elkaar gebruiken.”

Locatie: Dexter 27

Realiseer de beste bereikbaarheid met Unexus Connect als onderdeel van je dienstverlening

Als overheidsorganisatie wil je burgers optimaal tot dienst kunnen staan. Unexus Connect is het omnichannel bereikbaarheidsplatform waarmee je de dienstverlening naar een hoger niveau tilt.

Met een eigen ontwikkeling in Nederland, integraties met uitgebreide zaak- als ook ERP/CRM systemen en een volledige Microsoft & Microsoft Teams certificering biedt Unexus Connect een totaalplatform.

We vertellen je graag over de effectiviteitswinst die je met ons platform maakt tijdens onze kennissessie.

Locatie: Dexter 28

Het Dataloket: data zoeken, vinden en gebruiken

Het Dataloket is een datacatalogus ontwikkeld om data assets van een organisatie makkelijk vindbaar en herbruikbaar te maken. Het Dataloket zorgt voor één zoekportaal (al noemen wij het liever een vindportaal) waarin je eenvoudig kunt zoeken tussen alle data assets vanuit alle verbonden dataplatformen, zoals zaaksystemen, ArcGIS of PowerBI. Je hoeft daarmee niet meer te weten wie iets heeft gemaakt of waar het precies is opgeslagen, maar je kunt het eenvoudig vinden door een zoekopdracht in te voeren. We laten graag zien wat er mogelijk is en hoe data beter benut kan worden binnen een organisatie door het inzetten van de juiste middelen!

Locatie: Dexter 30

Het geheim van JOIN: meer dan een zaaksysteem

Steeds meer organisaties ontdekken dat JOIN een veelzijdig platform is, dat veel meer te bieden heeft dan de bekende zaaksysteemfunctionaliteiten.

Ontdek in deze sessie het transformerende potentieel van JOIN: een modulair platform dat de kern vormt van digitaal procesmanagement en naadloze (DSO-)integraties.

Ontdek hoe JOIN uw organisatie verandert, van het verfijnen van enkele processen tot het bieden van een organisatiebreed platform dat dat uw organisatie efficiënter en transparanter laat werken

Blok 4 / 14.30u - 15.30u

Dexter 11 - 19

Locatie: Dexter 11

Karmac – Betrouwbare digitaliseringspartner

Karmac maakt informatie uit het verleden voor nu en in de toekomst beschikbaar. Dit doen we met hoogwaardige technieken, waarmee tot en met Metamorfoze full niveau gedigitaliseerd kan worden.

Daarnaast kunt u Karmac inzetten voor het toevoegen en koppelen van metadata conform de door u gewenste specificaties.

Dit jaar zijn we erbij op het LIVE! 2024 event om al uw vragen over digitalisering en alles wat daarbij komt kijken te beantwoorden. Graag tot dan!

Locatie: Dexter 12

365 Angels 

Je bent uitgenodigd voor een inspirerende sessie tijdens Digitale Overheid Live op 12 maart in Den Bosch, gepresenteerd door de 365 Angels. Ontdek de kracht van Microsoft 365 en Teams Telefonie en laat ons je begeleiden in de digitale transformatie van jouw organisatie.

Tijdens deze unieke sessie zullen we speciale aandacht besteden aan het belang van een Klantcontactcenter (KCC) en een omnichannel benadering voor het eerstelijns contact met de burger. We begrijpen dat het bieden van uitstekende service aan de burger een prioriteit is voor jouw organisatie. Deze demonstratiesessie gaat echter niet over het KCC maar over het achterliggende Microsoft 365 platform, meer specifiek Teams Telefonie.

Met Teams Telefonie kunnen medewerkers binnen de organisatie naadloos samenwerken en communiceren, terwijl het KCC de vragen van burgers afhandelt op een omnichannel manier. Hierdoor kunnen jullie de bereikbaarheid en communicatie optimaliseren, terwijl jullie tegelijkertijd voldoen aan de behoeften van de burgers.

Ons team van experts staat klaar om je te inspireren en te empoweren, zowel technisch als op menselijk vlak. We begrijpen de uitdagingen waarmee jouw organisatie te maken heeft in het bieden van geweldige klantenservice. Samen kunnen we ervoor zorgen dat jouw KCC efficiënt en effectief werkt, en dat jouw eerstelijns contact met de burger soepel en naadloos verloopt.

Schrijf je vandaag nog in voor LIVE! op  12 maart in Den Bosch en ontdek hoe Microsoft 365 en Teams Telefonie jouw organisatie kunnen helpen bij het bieden van een uitstekende klantenservice. We kijken ernaar uit om je te ontmoeten en samen de digitale wereld te veroveren.

Locatie: Dexter 13

Demonstratie 3: 2024: het jaar van de doorbraak van Common Ground!

Er wordt veel geschreven over en geëxperimenteerd met Common Ground. Maar de echte doorbraak blijft uit. Veel organisaties wachten af of lopen vast in hun ambities. Dat willen wij dit jaar gaan veranderen. Wij willen onze ervaring met Common Ground inzetten om dit te doorbreken en Nederland vooruit te helpen. Door het breed beschikbaar stellen van de bodemplaat van Common Ground (laag 1 en 2) zodat iedereen hiervan kan profiteren. In de sessie vertellen we u alles over de baanbrekende oplossing die wij hiervoor voor ogen hebben!  

Locatie: Dexter 14

De Functioneel Beheerder van de toekomst! 

Locatie: Dexter 15

“Een virtuele collega voor beslissingsondersteuning met een menselijke maat; jawel, het bestaat!”

Sinds de toeslagenaffaire is er een grote cultuuromslag gaande bij uitvoeringsdiensten, met een nadruk op menselijke maat.

Councyl helpt door de menselijke afwegingen rondom het beoordelen van een aanvraag meetbaar te maken in een beslismodel. Dit geeft een objectieve kwaliteitsmaat van de gehele uitvoering. Het gebruik van data en algoritmes ligt erg gevoelig bij de overheid.

Wat de aanpak van Councyl juist geschikt maakt voor publieke dienstverlening is dat er geen historische data nodig is en het resultaat volledig transparant en uitlegbaar is.

Tijdens de demonstratie zal Councyl laten zien hoe een keuzemodel gemaakt wordt en hoe dit in praktijk gebruikt wordt.

Locatie: Dexter 17

Demonstratie 3: “Tijmen Pranger ontrafelt wettelijke kaders digitaal archiveren met Bitstop”

Duik dieper in de wereld van digitaal archief overbrengen met Tijmen Pranger (Toezichthouder en Expert digitaal archief). Zie Bitstop in actie tijdens een boeiende demonstratie waarin vergaderstukken van Krimpen aan den IJssel met Bitstop worden opgenomen in het e-depot van Midden-Holland. Mis deze kans niet om jouw kennis te verdiepen en de praktische toepassing van Bitstop in actie te zien. Voeg deze sessie toe aan je congresprogramma en kom om 14.30 uur naar zaal 17!

Voeg deze sessie toe aan je congresprogramma en ontdek hoe Bitstop jouw archiefprocessen naar een hoger niveau tilt!

Dexter 21 - 30

Locatie: Dexter 21

Van lappendeken naar vak-applicatie Ondersteun besluitvorming van idee tot e-depot

Hoe vereenvoudig je het applicatielandschap rond besluitvorming? En kun je daarbij de kwaliteit van de besluitvorming verhogen en de kosten verlagen? Belanghebbenden beter betrekken, beter samenwerken in een omgeving én de stukkenstroom optimaliseren?

In deze workshop maak je kennis met de kracht van Parlaeus. Dé totaaloplossing voor ondersteuning van besluitvorming. Van idee tot e-depot. Kwaliteit verbeteren, kosten verlagen. Ontdek hoe dat er uit ziet.

Locatie: Dexter 22

Demonstratie 3: De sleutel naar een effectieve en efficiënte informatiehuishouding

Zoeksoftware zoals enterprise search of contentintegratie wordt nog niet binnen iedere overheidsorganisatie gebruikt. De belangrijkste redenen zijn hoge kosten, tegenvallende zoekresultaten en (daardoor) lage adoptie in de organisatie.

Toch is het de sleutel naar een effectieve en efficiënte informatiehuishouding. Door snelle digitalisering, de enorme toename in hoeveelheid van systemen, data, documenten en informatie en wijzigingen in wet- en regelgeving krijgen overheden in een rap tempo meer verantwoordelijkheden en uitdagingen. Denk aan het juist archiveren van informatie of het tijdig anonimiseren en publiceren of zelfs vernietigen van documenten.

In deze sessie laten we zien hoe zoeksoftware jouw organisatie kan helpen bij het toegankelijk en op orde maken van de informatiehuishouding en het tijdig kunnen voldoen aan wet- en regelgeving zoals Woo, Wep en de Archiefwet.

Locatie: Dexter 23 

Het future-proof e-depot van Zeticon

Zeticon is al jaren een vaste waarde bij Vlaamse overheidsinstellingen met haar e-depotoplossing. Het flexibele metadatamodel, de uitgebreide integratiemogelijkheden en de schaalbaarheid zijn de kernwaarden waar Zeticon voor gekend is. 

Gebaseerd op onze uitgebreide expertise hebben we een complete SaaS-oplossing ontwikkeld die het opladen, beheren, preserveren en ontsluiten van digitale overheidsinformatie moeiteloos aanstuurt en bewaakt. 

Maak kennis met het e-depot van Zeticon en laat je verrassen door de innovatieve mogelijkheden van ons platform. Naast een praktische demo delen we ook graag onze inzichten en visie in de laatste trends en hot topics rond digitaal archiveren.

Locatie: Dexter 24

Demonstatie 2: Wizter

Wizter is een complete softwareoplossing voor regievoering en backoffice in het Sociaal Domein, gericht op Wmo en Jeugdzorg. Het biedt een integrale aanpak met een balans tussen flexibiliteit aan de voorkant en automatisering aan de achterkant.

Wizter ondersteunt het volledige proces van melding tot declaratieverwerking, waarbij standaardisatie en maatwerk hand in hand gaan.

De software is in de praktijk bewezen en gebaseerd op best practices bij meer dan 50 gemeenten, met ruim 15 jaar praktijkervaring. Wizter faciliteert effectieve samenwerking tussen gemeentelijke afdelingen, zorgaanbieders en inwoners, waarbij zelfregie centraal staat.

Locatie: Dexter 26

Kansen van het Digitale Tweeling Platform voor gemeenten

Er zijn steeds meer mogelijkheden om data in te zetten als hulpmiddel voor de realisatie van maatschappelijke opgaven, en het verbeteren van de fysieke leefomgeving. Het Digitale Tweeling Platform helpt daarbij, met concrete oplossingen (use-cases) voor de maatschappelijke opgaven in de verschillende gemeentelijke domeinen. Bijvoorbeeld door het verbeteren van de verkeersveiligheid, het vergroenen van steden, het efficiënt benutten van de beperkte ruimte in de ondergrond, het actiever betrekken van inwoners (participatie) en het versterken van het sociaal domein. Graag laten we jullie zien wat er mogelijk is op dit gebied en hoe alle gemeenten zich hiervoor kunnen aansluiten op één publiek, landelijk platform.

Locatie: Dexter 28

Systeemonafhankelijke DSO-integratie met ConnectOne

ConnectOne is een generieke SaaS-oplossing die automatisch DSO-berichten verwerkt in je huidige VTH- of zaaksysteem. ConnectOne is niet alleen de standaard DSO-integratie voor Decos JOIN, het biedt ook dé oplossing voor organisaties die met een ander VTH- of zaaksysteem werken en deze niet (goed) kunnen aansluiten op het DSO.

Bovendien biedt ConnectOne een overzichtelijke interface om DSO-samenwerkingsverzoeken uit te zetten en te ontvangen. Alle communicatie, documentuitwisseling en processtromen met ketenpartners kunnen eenvoudig worden uitgevoerd en beheerd in een veilige omgeving.