Downloads

Programma van Eisen - Zaaksystemen

Op deze pagina kunt u het meest actuele basis Programma van Eisen en Wensen (PvE) aanvragen voor een zaaksysteem.

Progamma van Eisen - VTH-systeem

Op deze pagina kunt u het meest actuele basis Programma van Eisen en Wensen (PvE) aanvragen voor een Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH-) systeem.

Leverancierslegenda Zaaksysteem

KBenP Digitale Overheid heeft een applicatiekaart ontwikkeld waarop te zien is welke systemen gebruikt worden door verschillende organisaties in Nederland. Aan de hand van deze kaart wordt het gebruik van systemen makkelijk inzichtelijk gemaakt voor organisaties en leveranciers.

Leverancierslegenda Anonimisering

KBenP Digitale Overheid heeft de Leverancierslegenda voor anonimiseringssoftware ontwikkeld. Deze legenda biedt een zo compleet mogelijk overzicht van de kenmerken van software uit de markt en geeft in één oogopslag een beeld van de functionaliteiten de verschillende leveranciers aanbieden.

Implementatie: Adoptieplan

Om adoptie tastbaarder te maken hebben wij gewerkt aan een handreiking voor het opstellen van een adoptieplan. Hierin geven we je handvatten om in negen stappen een adoptieplan op te stellen. De handreiking is zowel van toepassing op organisaties waarbij de ICT-verandering ‘gedwongen’ wordt – waardoor vaak tijdsdruk een rol speelt – als voor organisaties waarbij de ICT-verandering voortkomt uit een visie.

Implementatiemodel

 KBenP Digitale Overheid heeft de afgelopen jaren verschillende organisaties ondersteund bij de implementatie van Digitaal (Zaakgericht) Werken. Op basis van deze ervaring en bestaande modellen heeft KBenP Digitale Overheid een Implementatiemodel ontwikkeld dat houvast biedt voor organisaties die beginnen met Digitaal (Zaakgericht) Werken, maar óók voor organisaties die al bezig zijn en willen weten of ze op de goede weg zitten.

Checklist inbeheername applicaties

Deze checklist is opgesteld op basis van de ruime ervaring van de adviseurs van KBenP. De punten gaan onder meer in op governance van de nieuwe applicatie, het opleiden van key-users en leveranciersmanagement. De opbouw is overzichtelijk: één algemene checklist, één checklist voor het opstellen van een SLA en een checklist voor het opstellen van de DAP.